Wizyta na Lotnisku w Gdańsku

Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy jest jednym z trzech najważniejszych, obok Warszawy i Krakowa lotnisk międzynarodowych w Polsce.

Przyglądaliśmy się jak funkcjonuje port lotniczy. Słyszeliśmy ryk silników odlatujących samolotów, zaglądaliśmy w miejsca, do których w czasie zwykłej podróży nie ma dostępu żaden pasażer. Mogliśmy poobserwować pracę służb lotniska i doświadczyć wrażeń związanych ściśle z tym miejscem.

W labiryntach ciągów komunikacyjnych obserwowaliśmy działania służb celnych i nie tylko. Każdy z uczestników wycieczki w punkcie kontroli bezpieczeństwa poddawany był kontroli manualnej. Oglądaliśmy skanery, przechodziliśmy przez bramki a na monitorach obserwowaliśmy wędrówkę bagaży. Pracownicy służb celnych w niezwykle ciekawy sposób opowiadali o swojej pracy. Mogliśmy oglądać i dotykać niecodziennych przedmiotów przechwyconych przez służby w trakcie kontroli.

Udało się nawet podejrzeć jak sprawnie działa system bagażowy, który jest jednym z najnowocześniejszych w Polsce. Wózki mają własne mechanizmy, dzięki czemu same się poruszają. „Wiedzą”, gdzie mają jechać. W sortowni bagażu nadany na check-in’ach bagaż trafia na wózki, które dostarczą go do odpowiedniego samolotu.

Doświadczyliśmy systemu niwelowania barier dostępnościowych dla osób niepełnosprawnych. Korzystaliśmy m.in. z wind, rękawa lotniczego łączącego terminal lotniczy ze stojącym na płycie postojowej samolotem, specjalnego autobusu do transportu osób niepełnosprawnych, wyposażonego w platformę, która pozwalają osobom na wózkach wjechać do pojazdu i bezpośrednio do samolotu, ale przede wszystkim mieliśmy niewątpliwą przyjemność skorzystać z przychylności i profesjonalizmu obsługi lotniska. Serdecznie dziękujemy pracownikom.

Szczególne jednak podziękowania kierujemy do Pana Łukasza Kunowskiego, Dyrektora ds. Bezpieczeństwa Lotniska, który dołożył wszelkich starań, aby nasza wizyta była wydarzeniem naprawdę ciekawym i niezapomnianym.

Wspólnie udało nam się spełnić marzenie pana Ryszarda!