Deklaracja Dostępności

Deklaracja dostępności

Wstęp:

Dom Pomocy Społecznej Gdynia, ul. Pawia 31 zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.dps-gdynia.pl

Data publikacji strony internetowej: 2015-04-28
Data ostatniej aktualizacji: 2025-03-18

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Niedostępne treści

Formularz kontaktowy nie ma etykiet tekstowych powiązanych z polami i może być problematyczny dla osób, które korzystają z czytnika ekranu. Możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas. Dane teleadresowe są obok formularza kontaktowego.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Strona jest również wyposażona w szereg narzędzi ułatwiających dostęp do publikowanych treści:

  • zwiększenie/zmniejszenie tekstu
  • tryb “skala szarości”
  • opcja “wysoki kontrast”, “negatywny kontrast”
  • opcja “jasne tło”
  • podkreślone linki
  • czytelna czcionka

Przygotowanie deklaracji dostępności

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Domu Pomocy Społecznej Gdynia, ul. Pawia 31.

Data sporządzenia deklaracji: 15 października 2022 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 7 kwietnia 2025 r.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Aleksandry Odżga oraz Patrycji Rakowskiej e-mailowy: a.odzga@dps-gdynia.pl lub dps@dps-gdynia.pl lub telefonicznie 58 622 06 24 wew 207.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Wzór wniosku w pliku WORD lub PDF poniżej.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub e-mailem do dyrektora naszej jednostki:

  • Dyrektor- Lilianna Szewczuk- Putrym,
  • Adres:Dom Pomocy Społecznej w Gdyni, ul. Pawia 31, 81-078,
  • E-mail: dps@dps-gdynia.pl
  • poprzez system ePUAP;
  • e-doręczenia : AE:PL-19031-16809-VHJDC-22
  • telefonicznie pod nr 58 622 06 24;
  • skargi i wnioski można składać także ustnie do protokołu, sporządzanego w czasie spotkania z pracownikiem.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich na stronie https://www.rpo.gov.pl/.

Dostępność architektoniczna

Adres siedziby: Dom Pomocy Społecznej w Gdyni ul. Pawia 31, 81-078 Gdynia.

Budynek jest dwupiętrowy. Przed budynkiem znajduje się parking z miejscem na 16 samochodów. Wejście do budynku znajduje się od strony parkingu. Na parterze znajdują się recepcja, magazyn, pomieszczenie socjalne dla pracowników, a także toalety, w tym jedna w pełni dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Na piętrze znajdują się biura, pokój z dokumentami, pomieszczenie socjalne dla pracowników i wolontariuszy oraz dwie toalety, z czego jedna dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Do budynku można wejść z psem przewodnikiem. W budynku znajdują się windy, dzięki którym możliwe jest wjazd na piętra.

  1. Wejście główne wyposażone jest w podjazd z barierkami dla wózków i osób niepełnosprawnych, bez ograniczeń architektonicznych. Wejście jest szerokie, nie jest wyposażone  w drzwi automatycznie otwierane. Przy wejściu jest możliwość bezpośredniego kontaktu z obsługą recepcyjną.
  2. Korytarze na parterze i piętrach zapewniają swobodne przemieszczanie się osób, schody szerokie z barierkami oddzielone od korytarzy drzwiami, wyklejone taśmą kontrastującą, antypoślizgową przy krawędziach. Budynek wyposażony jest w 2 windy dostępne dla osób poruszających się na wózku. Informacje w pierwszej kabinie są przekazane w zapisie punktowym, z  przyciskami w alfabecie Brajla dla osób niewidomych i słabowidzących, brak komunikatów głosowych. W drugiej windzie informacja podawana jest na wyświetlanym panelu i  komunikatem dźwiękowym informującym o numerze piętra.
  3. Pokoje zapewniają odpowiednią przestrzeń dla osób niepełnosprawnych, wyposażone są w stoliki przyłóżkowe, system przyzywowy oraz łazienkę wyposażoną w poręcze, krzesełko kąpielowe i system przyzywowy.
  4. Drzwi w do pomieszczeń mieszkalnych są szerokie, ponumerowane, oznakowane tabliczkami.
  5. Drzwi do pomieszczeń biurowych są ponumerowane, oznakowane tabliczkami.
  6. Na terenie budynku znajdują się  toalety dostępne dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim,wyposażone w poręcze, obniżone sanitariaty i obniżone włączniki świateł oraz system przyzywowy.
  7. Świetlice i stołówka wyposażone są w stoły przystosowane do osób na wózku inwalidzkim.
  8. Parking jest bezpłatny, strzeżony, ogólnodostępny. Na parkingu znajdują się dwa oznaczone bezpłatne miejsca dedykowane osobom niepełnosprawnym.
  9. Mieszkańcy mogą swobodnie wchodzić do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Osoby niepełnosprawne słuchowo w myśl ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. 2023 poz. 20), mają możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego. Na mocy tej ustawy jesteśmy zobowiązani udostępnić osobie niepełnosprawnej możliwość komunikowania się za pomocą tłumacza języka migowego.
Osobom niesłyszącym i słabosłyszącym zapewniamy możliwość skorzystania z pomocy tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM) w następujący sposób:
Wizyta z tłumaczem na terenie DPS: Prosimy o złożenie wniosku o umówienie tłumacza PJM z 3-dniowym wyprzedzeniem. Aby złożyć wniosek należy wypełnić formularz kontaktowy dostępny TUTAJ, z dopiskiem „Tłumacz języka migowego”.
Komunikacja online z tłumaczem: Istnieje możliwość bezpośredniego kontaktu z tłumaczem PJM za pośrednictwem aplikacji WhatsApp.

Usługa jest bezpłatna.
Więcej informacji na temat naszej działalności w języku migowym, zasady składnia wniosku oraz niezbędny kontakt z tłumaczem znajduje się na podstronie: https://dps-gdynia.pl/tlumacz-jezyka-migowego/

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Wniosek o zapewnieniu dostępności:

Przejdź do treści