Deklaracja Dostępności

Wstęp:

Dom Pomocy Społecznej Gdynia, ul. Pawia 31 zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.dps-gdynia.pl

Data publikacji strony internetowej:
2015-04-28

Data ostatniej aktualizacji:
2024-07-29

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Spowodowane jest to niezgodnościami wymienionymi poniżej:

  • materiały video umieszczone na stronie nie posiadają alternatywnej formy odczytu (audiodeskrypcji, tłumaczenia na język migowy, napisów w filmach)

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Strona jest również wyposażona w szereg narzędzi ułatwiających dostęp do publikowanych treści:

  • zwiększenie/zmniejszenie tekstu
  • tryb “skala szarości”
  • opcja “wysoki kontrast”, “negatywny kontrast”
  • opcja “jasne tło”
  • podkreślone linki
  • czytelna czcionka

Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-10-15. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Domu Pomocy Społecznej Gdynia, ul. Pawia 31.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Aleksandra Odżga, adres poczty elektronicznej: dps@dps-gdynia.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 58 622 06 24 wew.207. Tą samą drogą można składać o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury odwoławczej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Dom Pomocy Społecznej powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Dom Pomocy Społecznej niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, DPS może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy Dom Pomocy Społecznej odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji etc. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępudoinformacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich na stronie https://www.rpo.gov.pl/.

Dostępność architektoniczna

Budynek, w którym mieści się Dom Pomocy Społecznej znajduje się w Gdyni przy ul. Pawia 31. Budynek jest dwupiętrowy. Przed budynkiem znajduje się parking z miejscem na 16 samochodów. Wejście do budynku znajduje się od strony parkingu. Na parterze znajdują się recepcja, magazyn, pomieszczenie socjalne dla pracowników, a także toalety, w tym jedna w pełni dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Na piętrze znajdują się biura, pokój z dokumentami, pomieszczenie socjalne dla pracowników i wolontariuszy oraz dwie toalety, z czego jedna dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Do budynku można wejść z psem przewodnikiem. W budynku znajdują się windy, dzięki którym możliwe jest wjazd na piętra.

  1. Wejście główne wyposażone jest w podjazd z barierkami dla wózków i osób niepełnosprawnych, bez ograniczeń architektonicznych. Wejście jest szerokie, nie jest wyposażone  w drzwi automatycznie otwierane. Przy wejściu jest możliwość bezpośredniego kontaktu z obsługą recepcyjną.
  2. Korytarze na parterze i piętrach zapewniają swobodne przemieszczanie się osób, schody szerokie z barierkami oddzielone od korytarzy drzwiami, wyklejone taśmą kontrastującą, antypoślizgową przy krawędziach. Budynek wyposażony jest w 2 windy dostępne dla osób poruszających się na wózku. Informacje w pierwszej kabinie są przekazane w zapisie punktowym, z  przyciskami w alfabecie Brajla dla osób niewidomych i słabowidzących, brak komunikatów głosowych. W drugiej windzie informacja podawana jest na wyświetlanym panelu i  komunikatem dźwiękowym informującym o numerze piętra.
  3. Pokoje zapewniają odpowiednią przestrzeń dla osób niepełnosprawnych, wyposażone są w stoliki przyłóżkowe, system przyzywowy oraz łazienkę wyposażoną w poręcze, krzesełko kąpielowe i system przyzywowy.
  4. Drzwi w do pomieszczeń mieszkalnych są szerokie, ponumerowane, oznakowane tabliczkami.
  5. Drzwi do pomieszczeń biurowych są ponumerowane, oznakowane tabliczkami.
  6. Na terenie budynku znajdują się  toalety dostępne dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim,wyposażone w poręcze, obniżone sanitariaty i obniżone włączniki świateł oraz system przyzywowy.
  7. Świetlice i stołówka wyposażone są w stoły przystosowane do osób na wózku inwalidzkim.
  8. Parking jest bezpłatny, strzeżony, ogólnodostępny. Na parkingu znajdują się dwaoznaczone bezpłatne miejsca dedykowane osobom niepełnosprawnym.
  9. Mieszkańcy mogą swobodnie wchodzić do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
  10. Osoby niepełnosprawne słuchowo w myśl ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. 2023 poz. 20), mająmożliwość skorzystania z tłumacza języka migowego. Na mocy tej ustawy jesteśmy zobowiązani udostępnić osobie niepełnosprawnej możliwość komunikowania się za pomocą tłumacza języka migowego. Osoba niepełnosprawna musi zadeklarować chęć skorzystania z tłumacza na trzy dni przed,dając nam czas na znalezienie tłumacza.

Wniosek o zapewnieniu dostępności: plik WORDplik PDF

Skip to content