Deklaracja dostępności
Wstęp:
Dom Pomocy Społecznej Gdynia, ul. Pawia 31 zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.dps-gdynia.pl
Data publikacji strony internetowej: 2015-04-28
Data ostatniej aktualizacji: 2025-03-18
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niedostępne treści
Formularz kontaktowy nie ma etykiet tekstowych powiązanych z polami i może być problematyczny dla osób, które korzystają z czytnika ekranu. Możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas. Dane teleadresowe są obok formularza kontaktowego.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Strona jest również wyposażona w szereg narzędzi ułatwiających dostęp do publikowanych treści:
- zwiększenie/zmniejszenie tekstu
- tryb “skala szarości”
- opcja “wysoki kontrast”, “negatywny kontrast”
- opcja “jasne tło”
- podkreślone linki
- czytelna czcionka
Przygotowanie deklaracji dostępności
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Domu Pomocy Społecznej Gdynia, ul. Pawia 31.
Data sporządzenia deklaracji: 15 października 2022 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 7 kwietnia 2025 r.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Aleksandry Odżga oraz Patrycji Rakowskiej e-mailowy: a.odzga@dps-gdynia.pl lub dps@dps-gdynia.pl lub telefonicznie 58 622 06 24 wew 207.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Wzór wniosku w pliku WORD lub PDF poniżej.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub e-mailem do dyrektora naszej jednostki:
- Dyrektor- Lilianna Szewczuk- Putrym,
- Adres:Dom Pomocy Społecznej w Gdyni, ul. Pawia 31, 81-078,
- E-mail: dps@dps-gdynia.pl
- poprzez system ePUAP;
- e-doręczenia : AE:PL-19031-16809-VHJDC-22
- telefonicznie pod nr 58 622 06 24;
- skargi i wnioski można składać także ustnie do protokołu, sporządzanego w czasie spotkania z pracownikiem.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich na stronie https://www.rpo.gov.pl/.
Dostępność architektoniczna
Adres siedziby: Dom Pomocy Społecznej w Gdyni ul. Pawia 31, 81-078 Gdynia.
Budynek jest dwupiętrowy. Przed budynkiem znajduje się parking z miejscem na 16 samochodów. Wejście do budynku znajduje się od strony parkingu. Na parterze znajdują się recepcja, magazyn, pomieszczenie socjalne dla pracowników, a także toalety, w tym jedna w pełni dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Na piętrze znajdują się biura, pokój z dokumentami, pomieszczenie socjalne dla pracowników i wolontariuszy oraz dwie toalety, z czego jedna dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Do budynku można wejść z psem przewodnikiem. W budynku znajdują się windy, dzięki którym możliwe jest wjazd na piętra.
- Wejście główne wyposażone jest w podjazd z barierkami dla wózków i osób niepełnosprawnych, bez ograniczeń architektonicznych. Wejście jest szerokie, nie jest wyposażone w drzwi automatycznie otwierane. Przy wejściu jest możliwość bezpośredniego kontaktu z obsługą recepcyjną.
- Korytarze na parterze i piętrach zapewniają swobodne przemieszczanie się osób, schody szerokie z barierkami oddzielone od korytarzy drzwiami, wyklejone taśmą kontrastującą, antypoślizgową przy krawędziach. Budynek wyposażony jest w 2 windy dostępne dla osób poruszających się na wózku. Informacje w pierwszej kabinie są przekazane w zapisie punktowym, z przyciskami w alfabecie Brajla dla osób niewidomych i słabowidzących, brak komunikatów głosowych. W drugiej windzie informacja podawana jest na wyświetlanym panelu i komunikatem dźwiękowym informującym o numerze piętra.
- Pokoje zapewniają odpowiednią przestrzeń dla osób niepełnosprawnych, wyposażone są w stoliki przyłóżkowe, system przyzywowy oraz łazienkę wyposażoną w poręcze, krzesełko kąpielowe i system przyzywowy.
- Drzwi w do pomieszczeń mieszkalnych są szerokie, ponumerowane, oznakowane tabliczkami.
- Drzwi do pomieszczeń biurowych są ponumerowane, oznakowane tabliczkami.
- Na terenie budynku znajdują się toalety dostępne dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim,wyposażone w poręcze, obniżone sanitariaty i obniżone włączniki świateł oraz system przyzywowy.
- Świetlice i stołówka wyposażone są w stoły przystosowane do osób na wózku inwalidzkim.
- Parking jest bezpłatny, strzeżony, ogólnodostępny. Na parkingu znajdują się dwa oznaczone bezpłatne miejsca dedykowane osobom niepełnosprawnym.
- Mieszkańcy mogą swobodnie wchodzić do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Osoby niepełnosprawne słuchowo w myśl ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. 2023 poz. 20), mają możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego. Na mocy tej ustawy jesteśmy zobowiązani udostępnić osobie niepełnosprawnej możliwość komunikowania się za pomocą tłumacza języka migowego.
Osobom niesłyszącym i słabosłyszącym zapewniamy możliwość skorzystania z pomocy tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM) w następujący sposób:
Wizyta z tłumaczem na terenie DPS: Prosimy o złożenie wniosku o umówienie tłumacza PJM z 3-dniowym wyprzedzeniem. Aby złożyć wniosek należy wypełnić formularz kontaktowy dostępny TUTAJ, z dopiskiem „Tłumacz języka migowego”.
Komunikacja online z tłumaczem: Istnieje możliwość bezpośredniego kontaktu z tłumaczem PJM za pośrednictwem aplikacji WhatsApp.
Usługa jest bezpłatna.
Więcej informacji na temat naszej działalności w języku migowym, zasady składnia wniosku oraz niezbędny kontakt z tłumaczem znajduje się na podstronie: https://dps-gdynia.pl/tlumacz-jezyka-migowego/
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Wniosek o zapewnieniu dostępności: